google.com, pub-2463128190752910, DIRECT, f08c47fec0942fa0 قصة عصابة تامر وشخرم وغبروم جمبع الحلقات كاملة

القائمة الرئيسية

الصفحات

قصة عصابة تامر وشخرم وغبروم جمبع الحلقات كاملة

 كوميدى,اثارة,روايات,رومانسية,رومانسي,اكشن,قصةواقعية,دراما,واتباد,ماساة,قصة,تشويق,غموض,حزن,قصص,حب,رواية,خيال,عشق

عصابة تامر وشخرم وغبروم

""انا فاشل فاشل فاشل""
"اهدى يا معلمى متعملشى فى نفسك كده"
"متقوليش اهدى انا فاشل دى تالت عملية نعملها وتفشل النهاردة فى حالة نحس".
كان رئيس العصابة "تامر" ماشى يكلم نفسه و"شخرم" دراعه اليمين
بيحاول يهديه بعد ما فشلوا فى اخر عملية سرقة.
"تامر" قال: اعمل ايه دى خامس مرة اغير فيها رجالتى وبرده بفشل
(اعمل ايه ، اعمل ايه)!؟.
"شخرم" قال: مش يمكن العيب مش فى الرجالة. 
مسك "تامر" بملابس "شخرم" وقال له بغيظ : (قصدك ايه).
"شخرم" قال وهو خائف: ابدا والله ماقصدش حاجة انا بس بقول
مش يمكن واخذين عين ولا حاجة.
ساب "تامر" ملابس "شخرم" وقعد يفكر ويقول: (تفتكر).
"شخرم" قال: اه طبعا احنا اكيد واخدين عين ويمكن كمان يكون معمول لينا عمل او سحر.
لمعت عين "تامر" وقال: عمل تفتكر يا واد يا شخرم.
"شخرم" قال: طبعا يا معلمى اكيد اللى بيحصل لينا ده مش طبيعى
العملية اللى قبل اللى فاتت روحنا نسرق مواشىي عمدة بلد الارياف
اللى جنبنا يطلعوا مربيين كلب متوحش جرى ورانا وعضك انت يا معلمى.
هنا حط "تامر" ايده على مكان العضة وهو بيفتكر العضة وقال:
اه يا واد يا شخرم فاكر الغريبة بقى ان الكلب جرى وراكم كلكم
ومعضش حد فيكم وانا الوحيد اللى منزلتش من العربية
لسه بفتح الكونتاك علشان ادور العربية واجرى لقيته
راكب جنبي ازاى ماعرفش وعضنى حتة عضة ابن الكلب.
"شخرم" قال: فاكر بقى العملية اللى بعدها لما روحنا نسرق جامعة خاصة
 وبعد ما سرقنا طلعت الفلوس كلها مزورة وطلع الراجل الموظف
اللى شغال على الخزنة مغير الفلوس وسارق الحقيقية
وحاطت مكانها المزورة قبل ما نسرقها على طول.
"تامر" قال: اه يا واد يا شخرم متفكرنيش ده انا خسرت اجدع تلات رجالة
عندى فى العملية دى اتقبض عليهم وهم بيسرقوا الفلوس
يا خساره يا شخرم الناس معدشى عندها ضمير حتى الموظف
بتاع الخزنة فى مكان زى ده يطلع حرامى.
"شخرم" قال: وفاكر يا معلمى العملية الاخيرة!.

"تامر" قال: متفكرنيش يا واد دى كانت عملية سودة خسرت فيها نص رجالتى
بقى نروح نسرق بيت راجل مليونير تطلع مراته سرقة العفش والفلوس
قبلنا ومبلغه البوليس علشان تلبسها لجوزها نروح نسرق نلاقى البوليس
قاعد جوه مستنينادى حاجة نحس خالص ده انا لو دايس على ذيل قطة ، قطة ايه
ده انا لو دايس على ذيل ديناصور مش هيحصلى كل ده.
"شخرم" قال: شفت بقى يا معلمى اكيد فى حد ساحر لنا.
"تامر"
قال: اه يا واد اكيد طب والعمل يا واد يا شخرم.
"شخرم" قال: انا اعرف واحد بقه يا معلمى هيكشف لنا السحر
وهيعمل لينا كل اللى احنا عاوزينه.
"تامر" قال: انت متاكد ياض ولا هيطلع نصاب عارف لو طلع نصاب
هاعمل فيك ايه يا شخرم هشخرمك علشان تبقى اسم على مسمى.
"شخرم" قال: متقلقش يا معلمى
"تامر" قال: على البركة.
((فى منزل الدجال)).
جلس "تامر" و"شخرم" مع "الدجال" حول البخور وبدا "شخرم" بالكلام وقال:
بص يا سيدنا الشيخ المعلم "تامر" كبيرنا كلنا
لو قدرت تساعدنا وتحللنا المشكله دى هيبسطك اخر انبساط.
"الشيخ" قال: مشكلتك دى يا تامر يا ابنى حلها بسيط جدا انا عندى هنا عفريت.
يقفز "تامر" من الخوف حتى جلس على رجل شخرم وهو بيقول:
(عفريت ، عفريت فين).
"الشيخ" قال: متخافش يا تامر يا ابنى ده خادم امين ليا ومبياذيش حد متخافش.
احس "تامر" بالاحراج وبص ل"شخرم" وقال: ما تجمد ياض فى ايه مالك
خير كده انت ايه اللى جابك تحتى قوم ارجع مكانك.
سكت "شخرم" وقام جلس مكان معلمه الذى جلس مكانه
"تامر" قال: كمل يا سيدنا الشيخ...

"الشيخ" قال: انا هعملك عمل يا "تامر" بجن شاطر قوى
هيبقى خدامك وواحد من رجالتك و زى الخاتم فى صباعك.
"تامر" قال: عفريت هعمل بيه ايه يا عم الحاج.
"الشيخ" قال: يفتحلك خزنة يعديك من الحيطة يفتحلك الابواب المقفولة كده يعنى.
عجبت الفكرة "تامر" وبص ل"شخرم" وقال: تصدق هو ده اللى احنا عاوزينه.
"الشيخ" قال: يعنى موافق يا "تامر" يا ابنى.
"تامر" قال: ماشى يا عم الشيخ والعفريت ده فين.
رفع الشيخ ايده فخرج خاتم من صباعه ودخل فى صابع
تامر لوحده من غير ما احد يخلعه.
"الشيخ" قال: الخاتم اللى فى ايدك ده فى عفريت مارد جبار
هيساعدك ويعملك من الفسيخ شربات.
"تامر" قال: فسيخ ايه وشربات ايه انت شيخ من نبروه استعمل الخاتم ده ازاى؟.
"الشيخ" قال: بعد ما تخرج من هنا هتدعك الخاتم هيخرجلك
عفريت اسمه "غبروم" لما يخرجلك اطلب منه اللى انت عاوزه.
"تامر" قال: طب ما ادعكه دلوقتى اشوفه واعاين البضاعة.
"الشيخ" قال: لا لا اوعى تعمل كده.
"تامر" قال: ليه يا عم الحاج.
"الشيخ" قال: اصل "غبروم" ده عزيز عليا قوى وتقدر تقول
كده فى معزو ولادى ومقدرش اتحمل لحظات الوداع.
وقعد الشيخ يعيط.
"تامر" قال: خلاص يا عم امينة رزق انت شخص مبالغ فيه.
 روح "تامر" و"شخرم" وراحوا مقر العصابة ودعك الخاتم
 فخرج فعلا مارد كبير...

خرج فعلا من الخاتم مارد كبير وعملاق زى اللى بييجوا فى الافلام
وقال: شبيك لبيك تامرنى بايه.
"تامر" قال: بجد يعنى انا سيدك وانت الخادم.
"العفريت" قال: ايوه.
بص "تامر" ل"شخرم" وقال: الظاهر انها لعبت يا واد.
"شخرم" قال: اخيرا يا معلمى اتفك النحس وهنبقى اغنية.
"تامر" قال: بص يا "غبروم" انا عاوزك تجيبلى 5 مليون.
"العفريت" قال: امرك يا مولاى وذهب واختفى.
رقص "تامر" و"شخرم" من الفرحة.
"شخرم" قال: طلبت 5 مليون بس ليه يا معلمى ما كنت طلبت اكتر.
"تامر" قال: ياض متبقاش طماع وبعدين ما هو معانا
وقت منخلص الفلوس نبعته يجيب ثانى
طول ما الخاتم ده فى صباعى احنا ملوك العالم.
فجاة رجع "غبروم".
فرح "تامر" وقال: ها فين ال5 مليون.
فتح "غبروم" ايده (اتفضل).
"تامر" قال: ايه ده دول 5 لمونات.
"غبروم" قال: اه مش انت طلبت 5 ليمون.
"تامر" قال: 5 ليمون ايه هو انا عندى برد وبعدين
باعت عفريت يجيبلى 5 ليمون
امال البغل اللى جنبى ده لازمته ايه.
"تامر" قال: بقول لك 5 مليون دولار عارفهم
"غبروم" قال: طبعا عارفه لحظة واحدة ويكون طلبك جاهز.
"شخرم" قال: ايه ده يا معلمى
"تامر" قال: معلش هتلاقينى قلت ليمون بدل مليون ده عفريت واكيد اصدق مننا
 بعد لحظات رجع "غبروم" ومعاه...

رجع "غبروم" ومعاه شنطة كبيرة قوى.
فرح "تامر" و"شخرم" وقعدوا يرقصوا ويغنوا.
"تامر" قال: ايوه كده يا اخى كنت بدات اقلق
مش قلتلك يا "شخرم" ده عفريت والعقل بيقول العفريت دائما على حق.
"شخرم" قال: يلا نفتح الشنطة علشان نشوف الدولارات.
"تامر" قال: لا انا عاوز نعمل زى الافلام.
بص "تامر" ل"غبروم" وقال: انا عاوزك تفتح الشنطة فى الهواء وتخلى الدولارات
تنزل فوق راسنا زى الشتاء.
"غبروم" قال: امرك يا سيدى.
رفع
"غبروم" الشنطة فى الهواء و"تامر" و"شخرم" بصين لفوق
وفاتحين ايديهم لاستقبال الفلوس ولما الشنطة اتفتحت
نزل على دماغهم ملايين الزراير
اللى بنخيط بيها القمصان من كل شكل ولون.
قاوم
"تامر" و"شخرم" لغاية ما بقوا فوق الزراير بعد ما كانوا هيموتوا تحتها
مسك
"تامر" الزراير وبص ل"غبروم" بغضب وقال: ((ايه ده يا روح امك)).
"غبروم" قال: 5 مليون زرار مش ده طلبك.
"تامر" قال: 5 مليون زرار هو انا ترزى.
انا هاطلب زراير ليه منك انا عاوز افهم
بقولك 5 مليون دولار ،
دولار سامع دولار
فلوس عارف الفلوس انا عاوز شنطة فلوس فهمت.
"غبروم" قال: طبعا يا سيدى وذهب.
"تامر" قال: ايه العفريت ده اقول له مليون يجيب ليمون
اقوله دولارات يجيب زراير.
"شخرم" قال: يكون العفريت ده تاجر جملة فى العتبة يا معلمى.
"تامر" قال: شكله كده يا واد يا
"شخرم".
فجاة ظهر
"غبروم" ومعاه شنطة كبيرة...

"تامر" قال: حط الشنطة وافتحها لما نشوف جايب ايه لينا المره دى.
فتح "غبروم" الشنطة بص "تامر" لقى فيها
ملايين التروس من كل الاشكال والانواع والاحجام.
بص "تامر" ل"غبروم" وقال: اوعى تكون اطرش يا منيل.
بص "شخرم" وقال: اطرش ازاى يا معلمى هو فى عفريت اطرش.
"تامر" قال: هو يعنى انت كنت دكتورعفاريت يا روح امك ما انت شايف
كل ما نقوله على حاجة يجيب ايه.
"شخرم" قال: طب والعمل يا معلمى.
"تامر" قال: مش عارف يا "شخرم" اوديه مدرسه صم وبكم
ولا اتعلم انا لغة الاشارة
مش عارف اول مرة اشوف عفريت اطرش.
"شخرم" قال: هو انت شفت عفاريت قبل كده يا معلمى.
 بص "تامر" بغضب وقال: والله خايف اقوله ياكلك يطلع احول وياكلنى.
 بص "تامر" ل"غبروم" وقال: ((طب اعمل ايه انا دلوقتى
 اكون نسيت اجيب الكتالوج بتاعه من عم الشيخ
يكون بيتشحن والبطارية قربت تخلص وهنج
مفيش قدامى غير حل واحد اشاور)).
راح "تامر" وجاب شوية دولارات من الخزنة
وشاور ل"غبروم" على الفلوس وعلى الخزنة وقعد يشرحله
انه عاوز فلوس زى دى وبتبقى موجودة فى خزنة زى
وبتتفتح كده وبتطلع الفلوس منها كده
وفضل يشرح له اكثر من نصف ساعة
وبعدين راح "غبروم" علشان يجيب الفلوس...

"تامر" قال: ربنا يستر المرة دى ومتجبليش شنطة فيها قنابل نووية
يضيعنى ويضيع البلد كلها.
"شخرم" قال: لا شكله فهم المرة دى يا معلمى.
بعد شوية جاء لهم "غبروم"وهو شايل خزنته
"تامر" قال: ايه ده انت اخذت خزنتى معاك اخيرا فهمت
اخذتها مليتها فلوس صح.
فتح "تامر" الخزنة لقاها فاضية.
"تامر" قال: ايه ده الخزنة فاضية.
"غبروم" قال: اه
"تامر" قال: اه اومال اللى فيها راح فين.
"غبروم" قال: مش انت قلتلى ارمى اللى فيها.
"تامر" حاطط ايده على قلبه وكان هيقع لغاية ما سنده "شخرم".
"تامر" قال: شقى عمرى ضاع وحط ايده على دماغه
وقعد يلف حوالين الخزنة ويقول: ((حسره عليها يا حسره عليها
جات رجليها ماجت رجليها
"غبروم" الحقنى المغص جوه بطنى)).
جيه "شخرم" وحط ايده على بق معلمه وقال:
((اسكت يا معلم متقولش كده ده شكله غبى لا ييجى يشيل مصارينك)).
"تامر" قال: غبى انا فهمت دلوقتى ليه اسمه "غبروم"
منك لله يا
"شخرم" الكلب انت والشيخ بتاعك.
حاول يقلع الخاتم من صباعه لكن الخاتم مرضيش يطلع من ايده
حاول بالصابون والكريمات والفازلين لكن كل الطرق منفعتش.
شافوا
"غبروم" وقال: مينفعش الخاتم يخرج من صباعك
غير لما حد تانى يوافق ياخذه منك. "تامر" قال: اه فهمت انا دلوقتى ليه الشيخ قال انك زى اولادى
اتاريه كان بيلبسنى السلطانية وجئت على مقاسى بالضبط
والله يا شيخ لما اشوفك هطلع زمارة رقبتك فى ايدى وقعد قدامك بها واقول:
 ((يا ليالى الفرح ما لبختى ويا حسرت قلبى عليكى يا اختى يا اختتتتتتى
يا فلوسى اللى راحت)).
بص ل
"غبروم" بغضب وقال: بص بقى يا عرة العفاريت انا مش
هاسيبك غير لما تعوضنى خسارتى...

"تامر" قال: بص بقى يا عرة العفاريت انا مش هاسيبك
غير لما تعوضنى خسارتى
انا هروح اكبر بنك فى البلد واشاورلك على الخزنة تجيبلى كل اللى فيها
وعارف لوعملت حاجة غير كده انا هحرقك وهولع فيك
بجاز انت وشخرم والشيخ بتاعك.
"شخرم" قال: طب وانا ذنبى ايه يا معلمى.
"تامر" قال: انت تخرس خالص لسه دورك مجاش معايا
انا هسلقك فى حلة كبيرة وهرمى لحمك للكلاب
وبعد الكلاب ما تاكلك هقتل الكلاب وهولع فيها بردك اصبرعلى
خرج "تامر" ومعه "شخرم" وراحوا دخلوا بنك كبير
ودخلوا الحمام ودعك الخاتم
وقال: ل"غبروم" عارف الخزنة اللى فيها الفلوس اللى في البنك ده.
"غبروم" قال: ايوه عارفها.
"تامر" قال: طب اسمها ايه.
"غبروم" قال: الخزنة اللى فيها الفلوس.
"تامر" قال: ما انت بتسمع اهو يا ابن الطرشة
اومال عاملى فيها اطرش ليه انا عاوز كل الفلوس اللى فيها
تجيبهالى هناك لبيتى بس مش عايز غلطة سامع اصل المره دى
هاحط دماغك فى قلب الكنيف ده سامع انا عاوز
اروح البيت الاقى الفلوس هناك. 
"غبروم" قال: اؤمر سيدى.
"تامر" قال: يا خوفى من اؤمر سيدى دى يا ترى هتعمل فيا ايه المره دى. 
ركب "تامر" و"شخرم" العربية وراحوا البيت وهم فى الطريق
كل شوية يلاقى ناس ملمومة وبتلم فلوس من على الارض.
قاعد "تامر" يعيط ويقول: ((شقى عمرى يا جبنه والله يا "غبروم"لو ما جبتلى فلوس المرة دى لتبقى اول عفريت يتعمل شاورما فى التاريخ)).
وصل
"تامر" و"شخرم" البيت واول ما فتح الباب...

بعد ما دخل "تامر" و"شخرم" البيت لقو فلوس كتير قوى قدامهم
فرحوا بيها وقعد "تامر" يقول: ((ياما انت كريم يا رب
كل دى فلوس اخيرا عملتها يا غبى)).
"شخرم" قال: (اخيرا بقينا اغنية وداعا لايام الفقر).
فجاة ظهر قوات خاصة محاوطينهم من كل مكان
وضابط خارج من ورء الفلوس وبيقول:
((والله ووقعت يا "تامر")).
"تامر" قال: انتم بتعملوا ايه هنا يا باشا انتم كنتم جوه الخزنة
و"غبروم" جابكم مع الفلوس.
"الضابط" قال:"غبروم" ايه احنا شفنا الفلوس طايرة فى السماء
مشينا وراها لغاية ما نزلت هنا فاستنينا سعادتك لغاية ما جيت.
بص "تامر" ل "شخرم" وقال:
((يعنى "غبروم" جاب لينا الزراير فى شنطة وجاب لينا التروس فى شنطة
والفلوس جابها طايرة فى الهوا شاشى)).
بس "تامر" "للضابط" وقال: بص يا باشا انا مجرم و استحق الاعدام
بس عاوز اطلب من سيادتك طلب قبل ما تعدمونى تقطعوا صباعى ده
وشاور على صابعه اللى فيه الخاتم وقال:
((صدق اللى قال اللى يمشى وراء "غبروم" اخرته اطرون)).
أنت الان في اول موضوع

تعليقات

التنقل السريع